torsdag 29 januari 2015

Min dag

Massage i dunklet
Igår var det min dag. Min dag att göra precis vad jag vill.

Förmiddagen spenderades på Waynes med en kopp varm choklad, en morotskaka och min bok! Expeditionen av Bea Uusma. Jag började med boken i söndags kväll när jag kom hit och har läst varje minut jag haft ledig. Vilken berättelse. Den uppfyller alla förväntningar och lite till.

Några få ord.
Så mycket känsla.
Läs den!
Jag slet mig ifrån boken strax efter lunch för 50 minuters klassisk massage och därefter besök i saunavärlden. Fyrtiofem minuter senare och några olika bastu-upplevelser senare lockade boken mer än bastun och jag slog mig ner i lugnet i saunavärldens bar med ett glas bubbel. Ska det va så ska det...

Är du i Lindvallen rekommenderar jag varmt ett besök på Experium och spa-delen. Ljuvligt att gå runt i lugnet och värmen och se ut genom panoramafönstren på backarna och snön.

Dagen började lida mot sitt slut. De sista sidorna i boken avnjöt jag med barhäng och en Irish coffe på O´learys. Vilken dag. Batterierna är laddade för ytterligare tre dagar här i snövärlden. Och den där dagen gav mersmak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...