söndag 14 december 2014

Om julefriden kunde infinna sig kanske?

När jag om bara några dagar kommer att summera 2014 vet jag i alla fall hur jag kan sammanfatta senare hälften av november och första av december. Fy tusan vilken pärs men nu börjar jag se ljuset i den berömda tunneln.

Först fick lille B feber, ordentlig förkylning och märkliga små prickar och blåsor i ansiktet och med den lilla sjukan började det lilla livet vara vaken stora delar av natten och sov bara ett par timmar si sådär. Och därmed blev även mammornas nattsömn ordentligt störd. Och det har hållit i sig i en tre veckor ungefär...

Några dagar senare var det min tur. Fredagsmyset var i full gång och jag och Johanna hade slagit oss ner i soffan med ett glas rött när jag började frysa och må allmänt dåligt. Och därmed var den helgen bokad av feber och ett enda långt stirrande i taket. Fick i alla fall sällskap av en annan liten sjukling som ville hänga med mig ett tag...

En vecka senare, natten mellan lördag och söndag, dagen innan tänkt ettårskalas för lille B vaknade jag av att Vic ropade. Handspriten plockades fram och kalaset blåstes av i sista stund. Resten av familjen klarade sig mirakulöst men den redan tilltufsade sömnrutinen blev inte direkt bättre. Först för ett par dagar sedan började Lilleman sova lite bättre och peppar peppar ta i trä men nu är vi nästan tillbaka till normala rutiner.


Helgen har till och med bjudit på sol och till det lite snö som i alla fall uppskattades av barnen, pepparkakshusbygge och födelsedagsfika för lille B. Man ska väl inte säga för mycket men det känns hoppfullt och det skulle kunna bli en fröjdefull sista vecka innan jul. Men först ettårsdag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...