lördag 27 december 2014

En ny start

Det var en rejäl urladdning att skriva gårdagens inlägg. Minnen som återupplevdes, tankar som trängts undan som levde upp igen och saknaden som fick stor plats tillsammans med gårdagens alla nyhetssändningar och dokumentärer. Själv såg jag Jens Linds dokumentär om just Khao Lak samtidigt som jag skrev de sista raderna i mitt inlägg om Sandra.

Tack till alla som läst och kommenterat här och på FB. Min saknad är stor men det som inte ska glömmas är att Sandra också lämnade efter sig en familj i ofattbar sorg och saknad. En familj som i stort  sett samlad igår på tioårsdagen var på plats i Thailand som flera år tidigare vid denna tiden på året. Alla mina tankar till er alla, ingen nämnd och ingen glömd!

Idag har känts som en ny start. Sovmorgon efter en tung natt och efter en lugn frukost en promenad i vackert vinterlandskap.


Musik i lurarna, planer för 2015 och framtiden. Tankar om en lång vandring som jag hoppas få anledning att återkomma till.  Ikväll har vi varit på kalkonmiddag hos J´s moster med familj. Fortsatt några dagars ledighet och det är dags att börjar förberedelserna för det nya året. Aftonen som firas tillsammans med närmaste grannarna och summeringen av det gångna året som jag just påbörjat.

Och glöm inte att andas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...