tisdag 23 december 2014

Andas...

Kontoret lämnades vid lunchtid idag. Ordnat och redo för ett nytt år och nya stordåd om bara några dagar.
Med mig hem tog jag datorn såklart, otaliga mängder sidor med anbud att plöja igenom när tillfälle ges under helgerna och julklappen från jobbet i år. Ett ostogram som har legat i kylen på jobbet några dagar eftersom jag inte vågat ta hem den med anledning av min frus känsliga näsa och den danska osten i paketet. Nu fick den i alla fall följa med hem och jag blev inte utsparkad från bussen så så illa kanske det inte luktade.

Så - infann sig lugnet då när jag lämnat jobbet för lite ledighet? Nä det kan jag väl inte påstå. Snarare tvärtom. Hemma väntade ett upp och nervänt hus på mig och dammtrasan. Lite återstående inhandling, paketinslagning en febrig dotter ville också ha fokus. Så framåt middagstid kände jag bekanta tecken på att kroppen ville att jag skulle andas och lugna ner mig. Tänk att den måste säga till och tänk så bra att den gör det.


Och tänk att det bara krävs att man sänker axlarna och slappnar av för att lugnet ändå ska kunna infinna sig. Klockan halv åtta sov båda barnen, något som inte har hänt på flera veckor, och vi kunde slå oss ner framför uppesittarkvällen och slå in de sista paketen. Innan skinkmackan sprang jag över till grannen med tomtesäcken som "tomten" ska leverera imorgon och den julpyntade lilla gatan vi bor på gav den där sista lilla julefriden som saknades.

Nu är jag bänkad i soffan, fyrans bingo återstår och nog är det dags för en miljonvinst till Flöjtgatan.

Imorgon blir det julgröt hos svärmor på förmiddagen och det vanliga julfirandet oss på eftermiddagen. Men innan dess längtar jag så mycket efter att se Vic´s min när hon kommer ner till granen imorgon bitti. Det bästa på hela julafton!

God jul mina vänner - låt julefriden lägga sig och andas, det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...