måndag 17 november 2014

Trettiosju

Så har ännu en födelsedag passerat. En dag när jag blivit ompysslad och uppvaktad av familj och vänner. En bra dag. En bra dag att skildra med en bildbomb.

Min lilla minsta fining.
Uppklädd för mamma på födelsedagen

Efter frukost och paket på sängen skulle jag få en egen stund
för powerwalk. "Får jag följa med" frågade Vic raskt. Och
självklart fick hon det min lilla snäcka. Vyerna från i somras
är nu utbytta mot gråskala och lövfria träd...

9:30 var jag ombedd att befinna mig på hemmaplan igen.
Då kom svärmor och löste lördagens melodikryss med mig.
En tradition som avbrutits någon gång efter barn nummer två
blev till...
Vid elva anslöt Jinns mostrar och kusin Marcus för våffellunch. Ett litet event som inte förevigades av någon anledning. Mycket trevligt och vansinnigt gott var det i alla fall innan...


... det ringde på dörren och denna bruttan kidnappade iväg mig
på julmarknad på Ekenäs slott. Välbehövligt tjejsnack!
 

Fantastiska omgivningar. Slott ligger mig varm om
hjärtat och på Ekenäs har jag inte varit förr.

Väl hemma gick födelsedagen mot sitt slut. Önskemiddagen serverades. Lasagne såklart!
När barnen somnat gott på två röda slog jag mig ner i soffan med en söndagswhiskey och summerade en fantastisk födelsedag. Ena födelsedagen är ej den andra lik och nästa år ser den troligen helt annorlunda ut. Tack till min fru som ordnat en riktig Cornelia-dag. Tack till svärmor som alltid backar upp på alla sätt, inte minst med våra små knottar. Och tack till alla er som kom på våffelkalas.
Och tack Anna, för att du finns och för att du är du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...