lördag 15 november 2014

Efter jobbet...


Lägger snart en vecka bakom mig med kvällsaktiviteter av olika slag. Gemensamt för flera av dem är dock att jag kommit hem efter att mina små hjärtan gått och lagt sig.

Två av tre aktiviteter härleds till jobb trots att de utförts efter normal arbetstid. I tisdags deltagande vid arbetsplatsträff för att informera om nya arbetssätt. I torsdags telefoniavbrott för hela landstinget och arbete fram till tolvslaget. Och så i fredags - efterlängtad AW med bästa grannen. Flera timmar slog vi lätt ihjäl på första parkett på BK:s med öl och buffé. Och inte bara det... Tidig födelsedagsdrink bjöd han också på. Jag sa ju att han är bästa grannen. Ben & Jerrys-drink. Jag behöver ju inte säga att den var gudomlig!!!

Efter några timmar på BK spanade vi in Linköping nyaste hak Malt & Humle. Betyg godkänt! Men man måste nog vara riktig ölfantast för att lägga 299 spänn spänn på en flaska. Lokalerna var dock gudomligt mysiga. Vilken tur att en viss Johannes tog tag i detta och förvandlade gamla förråd och omklädningsrum till härliga källarvalv...

Idag fanns det äntligen tid att umgås med mina små liv igen. Underbar ungar. Driver mig till vansinne i ena sekunden och är fantastiska nästa.


Idag har vi letat inspiration till julklappar och även ettårspresenter till lille B och kryssat runt bland några andra Tornby-besökare. Listan fylldes på snabbt, mest till V såklart. Frost, Sofia den första och My little pony-prylar får i alla fall den ena mamman att bli lite lätt nostalgisk. Sen slog vi på stort och unnade oss eftermiddagsmellis med varm choklad och grädde. Mys på högsta nivå! Over and out - mot söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...