måndag 6 oktober 2014

Mmmmåndag


Jag gillar verkligen måndagar. Denna måndagen startade 5:15 med ett tomt hus, en lång dusch, nybryggt kaffe och ett hem i fullständig ordning. Det gjorde det bara till en ännu bättre måndag.

Först på agendan idag stod utvecklingssamtal för Vic på förskolan. Inga som helst problem som vanligt. V har alltid trivts som fisken i vattnet och styrt och ställt med både barn och personal. Idag pratade M om hennes ledarskapsstil. Hon har hittat sin ödmjukhet i ledarskapet sa hon. Kan det möjligen ha gått liiiite för långt med utvecklingssamtalen på förskolenivå.

Jobbdatorn följde med hem ikväll och nu har jag landat i soffan - med datorn. Men något arbete tänker jag inte prestera. Jag ångrade mig, och det är en dag imorgon också. Inväntar istället GI-brödet som gräddas i ugnen i skrivande stund. Det och en kopp te får avsluta måndagen på ett lika bra sätt som den startade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...