fredag 10 oktober 2014

Götet baby...

 
Just hemkommen efter några dagar i Götet med fina SLT-gänget. Mina telefonikollegor i andra landsting i Sverige. Denna gången fick Tobbe följa med också då temat var Unified communication.
En sak man kan vara ganska säker på när man hänger med honom är att man inte hamnar på de där vanliga ställena. Onsdagens middag intogs därför på restaurang Simba. En afrikansk restaurang där vi testade att dela på sex vegetariska rätter som skulle ätas med händerna, förvisso med hjälp av lite bröd. Bröd som hade samma konsistens som en Wettex-duk. Men smaken på maten var det inget fel på och ett äventyr blev det i fantastisk atmosfär.


 
På väg från Simba till hotellet passerade vi och besökte den absolut största godisaffär jag någonsin sett. 4gott - rekommenderas. Presenter till barnen inhandlades med liv och lust... Och sen lurade T i mig Pop Rocks - ett godis jag förträngt att det fanns. Det smäller nästintill fortfarande i munnen...


Efter en kort visit på en engelsk pub som inte behöver nämnas något mer avslutade vi kvällen på Scandic Rubinens takterass. Kylslaget trots infravärme men vansinnigt vackert med fullmånen över Götet.


Takterassen på Rubinen var en liten lätt uppvärmning inför vad som komma skulle dagen därpå.
Konferens på Gothia Towers och boende på tjugonde våningen. Tjusigt såklart men lite skrämmande för en höjdrädd...


 
Mitt rum låg som av en händelse precis bredvid en av de där passagerna som hänger i luften mellan två av tornen. Och som av en händelse så är det såklart lite glasgolv i den där gången 20 våningar upp...


Så, jag försökte övervinna min höjdrädsla. Jag gick - i alla fall lite - på glasgolvet. Jag åkte glashissen upp till Heaven 23 och efter några glas rött njöt jag faktiskt av utsikten när vi avslutade kvällen i baren där uppe högt upp i luften.

Nu väntar helg - helg med kidsen och en pluggande fruga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...