söndag 26 oktober 2014

Det som behövs...

Koppla av.
Gör nåt du mår bra av.
Nåt som ger dig energi.

Det kan låta enkelt möjligen. Kruxet för min del i ovanstående är att det inte får ha med jobb att göra. Vare sig det jag får betalt för - dvs där jag har min anställning. Eller det jag får mindre betalt för - det ideela jag gör för föräldrakooperativet.

Jag erkänner, det har varit lite mycket på senare tid och jag är tacksam över att ha människor runt mig som ser och agerar. De där som till och med skickar hem mig från jobbet när det behövs, även om jag själv inte riktigt ser det så. Jag älskar mitt jobb och det är en hårfin linje mellan effektiv stress och belastning och det som gör att man inte mår riktigt riktig bra.

Så nu har jag funderat några dagar på vad som får mig att må bra och ger mig energi. Och så plötsligt igår kväll efter Så mycket bättre så fastnade jag i en film. En riktig Cornelia-film - "What´s your number?". En film som började 21:30 och därmed med lite nyheter emellan inte slutade förrän runt midnatt. En film som jag i vanliga fall hade tänkt att: "åh den skulle jag vilja se, men det är bäst att jag inte fastnar, jag ska ju upp tidigt med barnen imorgon bitti". En film som jag såg klart. En film som gav mig massor av energi, glädje, pirr i magen och värme.

Och i morse valde de små att ge mig sovmorgon (ja, sovmorgon i min värld).

Det var precis det som behövdes. Nu gäller det bara att fortsätta på inslaget spår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...