söndag 14 september 2014

Sett från en annan sida har du alltid möjligheten att göra om ditt val...

Kanske var det det lite smått högtidliga i att det är valdag. Eller kanske var det löven som börjat gulna och trilla till marken. Eller var det kanske bara stunden i sig som gjorde mig eftertänksam när jag för en liten stund sedan lämnade vallokalen bakom mig och gav mig ut på en promenad som blev både kortare och i lägre tempo än vad jag hade tänkt mig.

Jag har mått lite sisådär de senaste dagarna, men eftersom febern uteblivit har jag haft svårt att ta det lugnt. Det märktes dock tydligt på möjligheten att ta i när jag skulle motionera, att kroppen inte är hundra i form. Så lätt det är att då bli nedslagen. Känna sig bitter eller lite misslyckad. Just som den där tanken slog mig såg jag de där första gula höstlöven trilla till marken. Senast löven började gulna såg livet annorlunda ut. Lille B låg i magen och flyttpackningen stod högst på todo-listan.

Snart har vi bott i huset i ett år. Snart är alla årstider upplevda här. Mornar som blir mörkare och mörkare. Julgranen som fått sin plats, liksom vinterkläderna som packas undan för förvaring när ljuset så sakta börjar ta över och våren närmar sig. Snart börjar allt om. Precis som det alltid gör. Allt börjar om och vi får möjligheten att göra nya val, slå in på nya vägar mot nya mål. Se det inte som att tiden går, se det som att det finns nya tider och nya möjligheter.

Precis på samma sätt som jag idag gick motsatt håll på min motionsrunda och fick uppleva nya magiska vyer så finns det alla möjligheter att ändra sig. Hade jag bara vänt mig om alla de där andra gångerna jag gått åt andra hållet hade jag fått se en helt annan vy - lika magisk men på ett annat sätt. Du kan göra nya val. Bara för att du en gång gjort ett val du vill göra om behöver det inte ha varit fel just då.
Det var kanske rätt då.
Men fel nu.

Ta nu chansen att byta håll.
Se saken från en annan sida och göra nya val.
Du har alltid chansen att ändra dig.
Men gör valen för din egen skull och inte för någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...