onsdag 27 augusti 2014

Sen sist då...

Hur går det med pusselbitarna? skrev Lina idag och syftade troligen på tidigare inlägg. Med all rätt. Här bloggas det inget vidare måste jag säga. Möjligen är det just den pusselbiten, bloggpusselbiten, som fattas och kanske någon mer...

Så varför inte göra som brukligt, sammanfatta "sen sist" med en bildbomb från den ständigt närvarande iPhånen! Sist vi hördes av var det "post-barnkalasnummerett-dagen.

Efter det har jag såklart fortsatt
motionera med nästintill jämna
mellanrum och en liten dipp i aktivitet
de senaste dagarna...
Jag återkommer till detta.

Lille B har fattat tycke för nappen efter
åtta månaders vägran. Dock oklart om han
helt har hajat hur man använder den...

Lilla pluttan har blivit fyra.

Firades såklart med frukost på sängen och
minitårta dagen till ära.

Och på eftermiddagen kalas nummer två.
Sysslingarna passade på att spela fotboll med födelsedags-
barnet. Den här bilden gör den andra mamman stolt
som en tupp. Mig också såklart!

En av presenterna var filmen Frost som är favoriten just nu.
Elsa i filmen kan få symbolisera hur jag kände mig mot
slutet av förra veckan.
Förvirrad och helt full i huvudet.
Vecka tre efter semestern!

En vecka som avslutades med
"post-semester-AW" på Storan.
Det första glaset vin på 3,5 vecka.
Ett härligt gäng.
Åska och regn och en mysig kväll!

Arrangerat av denna brutta!
Min älskade Anna!
Någonstans efter ovanstående AW strejkade min kropp ihop lite. Skulle kunna bero på lite för lite näring och lite för hektiskt schema exempelvis tillsammans med några tappade kilon i ganska rask takt. Jag har ju varit där förr. Lördagen och söndagen var jag inte mitt rätta jag. Lördagen så pass så att jag missade kalas nummer tre av tre för lilla fyraåringen. Frugan styrde upp det galant ändå. Stor cred till henne!

Pusselbitarna som låg på plats ruckades därmed lite och har så sakteliga i början på veckan försökt hitta tillbaka till sina rätta platser. Imorse var jag nära när jag avnjöt lite kaffe på altanen i soluppgången!


En hektisk dag senare och tre kvällskoppar kaffe för att i alla fall försöka orka med alla to-dopunkter ska det bli spännande att se om jag kan somna. Och förresten går det himla bra med GI just nu . Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...