tisdag 5 augusti 2014

Nytt nytt, en padda och Bea Uusma


Två dagar in på första arbetsveckan efter semestern och jag måste säga att det känns helt okej. Jag började veckan med flytt och därmed nytt kontor som synes på bilden ovan. Bra lokaler, men någon detalj som gör att det inte är heeeelt perfekt. Idag var det dags för mer nytt, det nya denna gången har förevigat bilden ovan. En ny familjemedlem. En iPhone 5S. Vi ska nog trivas fint ihop - det känner jag redan.

Imorgon har jag kört GI i en veckan, det innebär vägning i morgon bitti. Håll tummarna nu! Den där huvudvärken som brukar komma dag tre i vanliga fall uteblev men har istället dykt upp idag. Dag sju! Inte rättvist på något sätt, jag som lutat mig tillbaka och tyckte att allt flöt på så bra.

Igår flöt det på så där innerligt bra att jag trots det enorma värmen och en fullspäckad dag som avslutades med veckohandling minsann snörade på mig skorna och tog mig ut och sprang mina 3,5 kilometer intervall. På den bästa tiden jag gjort sedan jag började springa igen... 10 sekunder snabbare per kilometer än jag sprungit tidigare och nu längtar jag till näst pass som troligen inte blir förrän på fredag.


I öronen hade jag som vanligt ett sommarprat och igår var det dags för det omtalade sommarpratet av Bea Uusma. Bea är ju syster till Martina Haag vars både sommar- och vinterprat jag lyssnat på den senaste tiden. Där har hon faktiskt nämnt sin syster en del. Nu fick ju Beas sommarprat en hel del uppmärksamhet och har hyllats som det bästa så jag hade en del del förväntningar på det. ALLA införlivades och lite till!



Till sist vill jag avsluta med att berätta att jag idag fick samtal från frugan när jag satt på jobbet. Traumat i rösten gick inte och ta miste på och jag hann tänka en hel massa olika tankar innan hon berättade vilket besök hon hade hemma i huset - en GRODA. Grodan växte under samtalet till en padda, vilket även grannen som kallades in som hjälp vid bortförandet av grodan, vidimerar.
Det var helt enkelt så att J när hon skulle gå in i tvättstugan idag på förmiddagen höll på att trampa rakt på grodan/paddan.
Hur den har kommit in eller hur länge den har varit inne vet vi inte och vi vet inte heller om den tagit med sig några kompisar. J har berättat att om det finns fler grodor så flyttar hon och numera har vi inga dörrar öppna. Endast fönster!

Så med det sagt - tar jag min huvudvärk, min nya telefon och min nya Amelia och landar som en liten trasa i soffan. Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...