måndag 4 augusti 2014

Fem saker jag inte trodde...

Vid detta laget är jag tillbaka på jobbet sedan några timmar och i vad SMHI utlovar som 32-graders värme packar jag min arbetsplats och flyttar den till andra sidan kvarteret. Bra start. Jag får se det som dagens träning. Fem veckors semester är därmed över. Och om jag ser tillbaka till när de där fem veckorna startade finns det fem saker jag inte riktigt hade kunnat ana...

1. Att jag varje morgon skulle gå upp, trippa ut på altanen och vattna Victorias tomatplanta samt vår Petunia och därefter beundra och syna de små omogna tomaterna och se hur de växt och hur många nya blommor som kommit på Petunian sedan gårdagen. Vid lunchtid trippar jag sen åter ut på altanen för att flytta dessa små plantor till en ny plats för lite mer sol. Ja - de står i kruka, jag gräver inte upp dem dagligen! Men vem är hon som gör detta - egentligen???

2. Att lilla V skulle kunna cykla helt själv, utan både hjälp och stödhjul. Positivt är att hon kan just själv. Negativt är att hon kan just själv och att vi därmed behöver hålla ett (årets underdrift) extra vakande öga på henne.

3. Att jag skulle kunna lyckas slappna av och koppla bort jobbet så till den milda grad att jag vid ett tillfälle faktiskt hade över 100 olästa mail i inkorgen.

4. Att jag den sista semesterveckan skulle dra igång med diet mitt i sommarvärmen och därmed missa att avnjuta ett avslutande glas rosé på altanen... Nu jäklar ska det ske förändring.

5. Att mitt första möte med en älg skulle bli en "näradödenupplevelse" - typ!

Nu är det full fart mot hösten, goa välfyllda kalenderveckor och fjällsemester vecka 5. Då några storlekar mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...