söndag 13 juli 2014

Trettio minuter simultankapacitet

Trots en lite tyngre dag med inställd kvällsaktivitet på grund av avsaknad av energi och istället en stund med Vic och grannfamiljen på Leos lekland som i sig är ett träningspass så gott som något blev det en liten runda ikväll igen. En runda i helt annat väder än igår, en betydligt kortare och snabbare runda med inslag av lite löpning. Jag kunde helt enkelt inte låta bli och då får man passa på.

Jag tar hjälp av en appen Get running som utlovar att jag på nio veckor ska springa fem kilometer. Jag är på vecka två... Vecka ett gick toppen, men till saken hör att denna toppenvecka utfördes i maj. Jag har haft ett litet uppehåll kan man säga.

Ikväll startade jag upp vecka två vilket innebär intervaller. 1,5 minuter löpning - 2 minuter rask promenad osv tills sex löpningar är utförda. Det gick toppen. Samma koncept som igår med sommarpratare i lurarna - idag var det, dagen till ära, Johanna Frändén som följde med mig. Rundan loggas självklart också med Runkeeper-appen. Allt detta sammantaget innebar att Johanna avbröts med jämna mellanrum av både Get running-appen och Runkeeper-appen. Så medan jag absolut inte vill missa ett enda ord av Johannas prat och ändå höra hur långt jag kommit och hur det går och inte heller kan missa några instruktioner från Get running-appen kryssade jag på den blöta cykelvägen för att inte trampa på en av de hundratals sniglar som letat sig upp i rådande väderlek.
Det kallar jag simultankapacitet, och imorgon är en annan dag - ett annat träningspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...