måndag 7 juli 2014

Lata dagar...


Eller näe - lata är de fortfarande inte. Men härliga. Medan jag i lördags tog hand om goa Johanna som efter magoperationen satt uppbullad med kuddar i soffan begav sig resten av familjen tillsammans med mormor till Borensberg för att hälsa på J´s morbror och bada. Jag måste säga att jag drog vinstlotten, vi trotsade det fina vädret, tog fram kaffe och choklad och en riktig feelgoodfilm - Mamma Mia. Sen mös vi ner oss i varsitt soffhörn och skrattade och grät omvartannat. Det är kvalitetstid det!

Söndagens fina väder inbjöd till oplanerad utflykt. Söderköping och Smultronstället! Vi har under en tid försökt få med oss svärmor dit och nu äntligen blev det av. Trots att vi verkligen har "snackat upp" glassarna var det en fröjd att hitta henne i kön med klotrunda gigantiska ögon spejandes på kreationerna som bars ut. För min del blev den en Lido. J och Marie tog varsin Fenix och lilla V en Långhals.

Långhals med Slush - kan det bli bättre?

Min Lido och en liten B i bakgrunden.

Undertecknad och V som lagt sig till med
någon form av tungmanér så fort kameran
kommer fram...
Det blev en härlig men varm dag som avslutades med sedvanligt plaskpoolshäng för tjejligan på gatan.

Det man inte gör på söndagen kan man ju alltid göra på måndagen - det gäller såklart städning. Dagen till ära just idag var fönsterputsning inbokad i kalendern och inte utav mig utan av inhyrd hjälp, fönsterputsningen alltså, inte den inbokningen i kalendern, ja ni fattar. Det innebar att fru och barn drog till Valö med moster och kusiner och badade medan jag själv tittade på när någon annan tvättade våra fönster. Nej, om det vore så väl. Själv satte jag fart i 120 och städade hela huset i 30-gradig värme. Det har gått snabbare. På det blev det pizza på altanen, läggning, vattning, handling och nu har jag äntligen landat med ett glas rosé framför datorn i mörkret med altandörren på vid gavel för att få in lite luft, NU är det sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...