söndag 27 juli 2014

Inte utan lite ångest...

Det är inte utan lite ångest jag konstaterar att det bara är en vecka kvar på semestern.
Och ungefär en vecka har gått sedan jag senast berättade om vad jag har för mig denna sommar som går till historien som en av de varmaste i mannaminne.
Jag tror att en liten bildbomb är på sin plats.

Förra lördagen var det alltså gatufest på
Flöjtgatan. Oväder tornade upp sig men höll sig borta
och vi fick en magisk afton.

Så magiska att det var J som fick köra när vi strax efter 8 på
söndagmorgonen satte oss i bilen och körde mot Göteborg.
6-årskalas för kusin S stod på agendan och förutom det
en hel massa bus. Bland annat i denna fantastiska vattenslide.

J´s syster C bor i fantastiska omgivningar i Lindome.
Naturnära...

Lite för naturnära för min smak i o f s. När detta
är vad jag stötte på när jag skulle ta en kvällspromenad
för att natta B. Har aldrig förr sett en älg så när den istället
för att bli rädd och vända sig om valde att gå närmare mig
valde jag att hoppa in i bilen med lille B och ringa till J
i ren förskräckelse. Hon svarade inte, älgen vände och jag
tog min promenad. Men våra vägar möttes bara några
minuter senare igen...

Men C´s man F vet hur man lugnar en
uppsliten själ.
Med Irish coffe såklart!

Dag två åkte vi vill havet och solade och badade.

Innan det var dags att bege oss hemåt.
Kvällsfärd genom Sverige bjuder på fantastiska vyer.
Såsom solnedgång över Vättern.
Makalöst vackert!

Väl hemma har det njutits på både en och tre altaner.
Här på min egen, i ljusets sken och stillhet med en
Magnum med Limoncello-smak och nyaste Amelia.

Några hus bort njöts det på G och E´s altan.
Fördrink. Äkta Italiens lasagne och
avlutningsvis Marängswiss!!!
Mycket trevligt och gott!

Islatte är något som konsumeras ofta.
Inte bara köpt, även hemmagjord.

Och Sommar och Vinter i P1 går varm
i lurarna. Här Martina Haags sommar-
prat (har även lyssnat på hennes vinter-
prat som jag ju redan berättat om).
Utöver henne har jag även tagit mig i
kragen och lyssnat på
Kristian Gidlund. Rekommenderas!

Avslutningsvis har vi även spatserat de få stegen över
till grannaltanen och käkat gott och umgåtts med närmaste
grannarna. Lika trevligt som vanligt och en ordentligt god efter-
rätt får symbolisera den kvällen.
Imorgon inleder jag sista semesterveckan som sagt. Den är fullspäckad. Jag börjar med ett tjejdygn med Anna i hennes stuga. Anna kom per idag hem från 20-talet dagar i Spanien. Damen med jordens bästa pigment har alltså laddat i gassande sol i ca 20 dagar och jag väljer att ta första tjing på umgänge. "Hälsningar blekfisen". Tur att vi ska umgås på landet där ingen ser oss i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...