tisdag 1 juli 2014

Damn you limited edition!!!


Jag erkänner - jag är en riktigt looser när det kommer till att låta bli att testa "limited edition"-prylar. Allra helst när det handlar om någon form av choklad som i fallet ovan. Är det dessutom favoritchokladen som fått ett litet tillskott av bland det godaste jag vet - mint - så är det liksom kört.
Men det kunde lika gärna ha varit något helt annat och det hade garanterat slunkit ner i korgen. Jag måste ju liksom bara testa, innan det är för sent. Så funkar jag.

I övrigt har lugn semesterdag nummer två utan direkta planer spenderats med tidig morgon med godingarna. Men vad gör väl det när denna lilla godingen förgyller tillvaron med en för dagen ny huvudbonad efter att syster busat till det.

Därefter tog vi med oss Vics kompis E och drog till Busfabriken och lek i 4 (!) timmar. Jag drog vinstlotten och fick en stund med en kopp kaffe medan Benji sussade sött i vagnen.

Eftermiddagen spenderades sedan på stan med fika med goa Benita innan hemfärd för läggningsbestyren. Nu skiner solen från en klarblå himmel men alldeles alldeles nyss fick talesättet att himlen öppnar sig en helt ny innebörd för mig. Regn som inte var av denna värld och större hagel än jag någonsin bevittnat tidigare fullkomligt öste ner. Denna sommaren går då verkligen till historien som den med det mest nyckfulla vädret.

1 juli eller 1 januari?
Hagel eller snö?

Nu avslutar jag dagen med ytterligare lite fotboll, kalendern och en Amelia i soffan.
Hörrni detta med semester kan jag vänja mig vid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...