fredag 18 juli 2014

Dags att njuta av tanken på lite snö...

Det är vilodag idag - men det är inte utan att det är förenat med lite mentalt motstånd. Från mig själv. Men jag inser att lite vila gör gott.
Veckan har fortsatt i hurtigbullens tecken. I onsdags drog J och V till bästisen för lek på förmiddagen innan vi skulle möta upp gamla bekanta från Uppsala för picknick i Valla efter lunch.
Jag passade på att ta mig en barnvagnspromenad såklart. Det var tänkt att bli en mil men värmen satte stopp och jag hann inte mer än 8,59 km.

Eftermiddagen spenderades sedan först i Valla och Gamla Linköping med picknick och ponnyridning innan vi alla drog oss mot Flöjtgatan. Här bjöds det på altanmiddag med bland annat grillad lax och örtpotatis.Och med lite italienskt bubbel som start!

Torsdagen började med frukost hos svärmor innan bad i Sturefors med bästisen G. Ni kan väl förstå att dess två blonda pinglor är världens goaste. Jag är så glad att lilla V har sin G. De matchar och kompletterar varandra på ett sätt som inte går att förklara!

Bildcred till mamma S

Förutom en liten promenix på ett par kilometer innan badet där unge herr Tonéri hade den goda smaken att somna i nedanstående position...


...passade jag på att ta en promenad hem till Ullstämma från badet i Sturefors. Det visade sig vara en tur på exakt 6,03 km som i värmen igår tog mig 59 minuter och 56 sekunder. Totalt 8,66 km igår alltså. Godkänt!

Grannen, ni vet bästa grannen som jag brukar dricka en och annan öl med, hade sedan tipsat sin fru om min frus favvoserie "The good wife" och hon hade blivit lika biten som J. Så medan J och L satt i varsitt TV-rum och tittade på advokatserie i går kväll avslutade jag och Per dagen med en öl och lite nötter på framsidan. Bra fördelning tycker jag.

Idag serverades det frukost till Uppsala-gästerna här på altanen klockan 9 och efter lunch åkte vi med grannarna en bit bort till Sturefors för ännu lite bad och lek. Var V:s energi kommer ifrån vet jag inte men förutom bad och lek har hon de senaste dagarna hunnit med att lära sig cykla ganska bra OCH idag var hon ute och testade nya springskorna hon fått. Det bor nog en liten löpare i den där damen!

Och mitt i allt detta sitter vi och planerar skidsemester! Visst är det galet!
Sälen någon gång mellan vecka 3 och 5 och hur märkligt det än låter kan jag verkligen glädjas åt och se fram emot att en kall och snöig januaridag packa bilen full och bege mig norrut.
Det kallas antagligen självbevarelsedrift och är till för att vi här i vårt nordliga land ska stå ut med årstidsväxlingarna - men visst är det häftigt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...