fredag 4 juli 2014

Dag tre, fyra och fem på den helt obokade semestern...


Det är semestern som gapade tom i kalendern när den inleddes för en vecka sedan.
Det är semestern då en vecka redan har passerat.
Det är semestern då den veckan har varit fullspäckad.
Är det inte magiskt?!

I onsdags passade jag på att stanna hemma och storstäda nedervåningen medan resterande familjmedlemmar hängde på granngänget till Vidingsjö på lite utflykt. Finaste dagen hittills på semestern såklart när jag nu skulle vara inne - men lite pauser på altanen unnade jag mig - bra när telefonen ringer så man har en ursäkt!

Torsdagen skulle även kunna döpas till effektivitetens stora dag. En sån där dag när jag klev upp tidigt även det inte var helt frivillgt, körde igång att tvätta och sedan rev av ärende på löpande band under förmiddagen.  En riktigt bra dag med andra ord! Och lika bra väder som det var dagen innan lika dåligt var det denna dag - inte om man frågar tjejligan såklart. Tjejligan sätter bara på sig regnställen och är lika glada ändå.

En bra dag avslutades sedan ännu bättre med besök av bästa vännen med familj som var på genomresa.
Grill och lek, vin och prat och en alldeles för tidig morgon för den sena kvällen...

Kvart i sex i morse beslöt sig den lilla blonda för att vi skulle gå upp! Gå upp som i gå ner för trappen och däcka i Bolibompa-soffan en timme till om du frågar undertecknad.
Efter frukost begav sig familjen Jonsson/Bengtsson vidare norrut och familjen Tonéri begav sig in till stan för diverse ärenden. Vi hann lagom hem för fikastund hos grannen. Ja det är livet på Flöjtgatan i ett nötskal.

Och tjeligan då? De byter kläder efter väder och nyttjar varje sekund av livet!

Olika dagar kräver olika typer av vattenlek!

Efter grillning framåt kvällskvisten åkte jag bort till min kära Johanna som kommit hem idag efter operation. Fint att få krama om och känna att allt gått bra! Imorgon är det jag som tar hand om den lilla invaliden så hon klarar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...