tisdag 15 juli 2014

5:30 en semestermorgon

- Det tar jag.
De tre orden uttalades av mig igår kväll som svar på frågan:
- Vem av oss går upp imorgon bitti?
Med V hos mormor var oddsen bättre för att det skulle bli en något senare start på morgonen.

5:33 var klockan när jag masade mig ur sängen och plockade upp en strålande glad liten B som inte kunde vänta på att få starta dagen.
Efter lite kaffe och lite häng i soffan till inspelat program från födelsedagsfirandet i Borgholm med knodden här intill somnade det lilla livet på min axel strax efter 7.

Då var jag pigg och vaken och inte det minsta sugen på att gå och lägga mig igen så vad tror ni jag gjorde då? Passade på att ta min inplanerade lilla PW/joggingtur såklart.

Det var ordentligt tungt men resulterade ändå i ett pyttelite bättre resultat än i förrgår samt att jag runt halv nio tog en kaffe i skuggan på framsidan och kände mig sådär alldeles förträffligt duktig! På torsdag väntar nästa lilla löprunda om Get running-appen får bestämma, och det får den.

Imorgon blir det istället en långpromenad. Milen tänkte jag ta med en sovande B i vagnen på förmiddagen medan V är och leker med bästisen. Jag är på G mina vänner, jag är på G!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...