söndag 8 juni 2014

Jag skulle kunna vänja mig vid detta...

Det börjar bli en trevlig vana med "tre och fyrdagars-arbetsveckor".
Först påsk för inte så länge sen. Sen valborg och första maj. Förra veckan Kristi flygare och denna veckan nationaldagen.
Jag följer upp med ledig fredag och Skåne/Danmark-tripp nästa vecka och veckan efter det är det midsommar. Sen är det bara en vecka kvar att jobba innan semestern - jag kan väl offra mig och ta en fullvecka då :-)
Jag skulle kunna vänja mig vid detta faktiskt!

I torsdags passade jag på att sluta tidigt och hämtade min lilla guldlock på förskolan, något som händer mycket sällan nu för tiden. Tillsammans tog vi en fika på stan och handlade födelsedagspresent till den andra mamman som fyller år idag.

I fredags var det sedan efter lunch dags för numera sedvanligt nationaldagsfirande i Valla. V såg vi inte röken av på morgonen och förmiddagen. De är ett litet gäng tjejer som börjat "hänga" här på gatan och så snart hon slår upp sina blå vill hon hänga med kompisarna. Några av dem hängde också på till Valla där vi även möte upp min kära svärmor och hennes syster. Fina vännen Gustav blev stor hjälte när han fixade ballong till lilla V.

Några timmar på en filt gick fort i trevligt sällskap och sen passade lillskruttan på att leka lite ytterligare när vi kom hem. Jag ser framför mig hur det här tjejgänget snart kommer gå under namnet Ullstämmaligan.

Lördagen spenderades med diverse ärenden och städning tillsammans med ett litet jobb som chaufför åt guldlocken som skulle till mormor och umgås och sova över. Och när vi sen stressat halvt ihjäl oss var det dags att traska över altanen till andra sidan och grannarna för gemensam grill, en fin liten tradition vi skapat. Det var länge sen jag skrattade så mycket så jag fick kramp i magmusklerna men igår hände det. Grymma grannar har vi fått och denna gången bjöd han inte bara på öl Per, han fixade grillen också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...