måndag 30 juni 2014

Genomärligt

Då och då händer det att ett "dagens citat" väntar på tavlan när man hämtar på förskolan. Det ena bättre än det andra. Här intill har ni dagens. De borde gå till historien allihop! Klockrent!

Dagen i övrigt då?
Sovmorgon till åtta när båda flickorna i tur och ordning kom upp och talade om att frukosten var färdig och när jag masat mig upp och sedan ner - för trappan - var kaffet färdigt! Frukosten följdes av en stund under en filt i soffan med kaffet i vänsterhanden, Amelia i knäet och Rasmus Seebach i högtalarna medan B sov sin förmiddagslur i vagnen.

Efter förmiddagslek för Vic, pyssel för mamman och därefter lunch begav vi oss i gemensam trupp till Johanna för fika.

Det bjöds på nybakat - kladdkaka och så gick den måndagsdieten åt pipan.

Trots semester begav jag mig sen in till stan för lite pyssel med förskoleekonomin. En deklaration skulle skrivas under, budgeten för 2014 diskuteras en vända och posten hämtas på förskolan. Och det kunde det ju vara värt när man får sig ett och annat sant ord på vägen till livs.

Nu ska första semesterdagen avslutas med en liten stunds fotboll i TV-soffan. Det är jag värd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...