söndag 15 juni 2014

Det var exens dag igår

140614
"Exens" dag som frugan uttryckte det när jag berättade.
Men jag ser det lite annorlunda.

I en stad dryga 30 mil bort.
I min stad.
Karlskrona.
Igår.
Firade två ex stora dagar.


Micke fick sin Lise. Och Lise fick sin Micke.
Så många timmar och år vi spenderat ihop på olika sätt.
Klasskamrater, bästa vänner, parmiddagar - då med andra respektive.
Glädje och tårar.
Jag och Micke var ett par.
Jag och Lise var bästa vänner.
Men ödet ville annorlunda.
Det var ju detta som var meningen.
Från djupet av mitt hjärta önskar jag er båda jordens lycka.


På en annan plats i Karlskronas absoluta närhet döptes lilla Ellie.
Daniel och Marias lilla Ellie.
Daniel som är anledningen till att jag flyttade till Linköping.
Och på den vägen är det.
Maria som jag gick i parallellklass med 7:an till 9:an i Hässleholm för hundra år sen.
Och meningen var att dessa två pärlors vägar skulle mötas.
Och de skulle bli tre.
Daniel och Maria som jag fick den stora äran att besöka när jag senast var hemma.
I deras nya hem, med deras lilla fantastiska dotter.
Ett besök som kunde varat mycket längre än det gjorde.
Ett besök jag hoppas kunna göra om snart igen.

Så hur var det nu då - var det exens dag?
Det må vara ex. Men vänner är vi. För alltid.

Lise & Micke
Daniel & Maria

Jag hoppas och vet att ni hade en magisk dag.
Det är ni värda ❤

3 kommentarer:

  1. Men oj så härligt när det blir så bra till slut!
    Kul att hitta in till dig.....

    SvaraRadera
  2. Hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en tävling i samarbete med onlinedesign.se där man kan vinna ett presentkort på 250kr att shoppa fina inredningsprylar som jag tror du skulle gillar:)http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
    Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt. Ha en bra dag kram joanna

    SvaraRadera
  3. Härligt att finnas kvar och kunna dela, inte bara gamla, utan nya minnen ihop! Kram på dig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...