måndag 9 juni 2014

36 år och en dopdag


Förra året tyckte hon det var en bra dag att gifta sig den 8 juni. Jag pratar såklart om prinsessan Madeleine. Detta året passade hon på att döpa sin dotter just detta datum. Just detta datum då min fru också passar på att fira sin födelsedag. Det blir lite splittrat men det är helt okej och sanktionerat med frugan då hon vet mitt stora intresse för den svenska och även andra kungafamiljer. Och visst var hon fantastiskt söt den nyaste lilla sessan. Min egen favorit var dock Estelle som passade på att dra upp fötterna på stolen till morfar kungens stora förtjusning medan Victoria läste några rader ur den heliga skriften.

I övrigt löpte födelsedagen på väl. Frukost på sängen för frugan på morgonen. Det blir dock inte samma "överraskningsmoment" med två små barn som redan varit vakna en stund innan födelsedags"väckningen".

Därefter fika med mostrar, kusiner och kusinbarn i underbart väder på altanen. Alltid lite smått kaos när släkten samlas, men lika kul som det är omöjligt att hinna prata med alla. Lagom till alla började dra sig hemåt började lillsessan se lite hängig ut och då menar jag inte någon av sessorna från TV utan vår egen lilla sessa.
38,7 grader i örat senare blev det vila resten av kvällen och kanske en något annorlunda avslutning på födelsedagen än vad vi hade tänkt oss. Kanske var det solsting för idag hoppade hon upp pigg och glad och feberfri kvart i sex (!).

Medan mamman som firat födelsedag dagen innan fick lite sovmorgon i morse började huvudvärken tillta på undertecknad och en halvtimme in i premiären av Sommarlov 2014 fick jag ge vika för skallebanken och parkera mig under täcket i ett mörkt sovrum. Fyra timmar senare vaknade jag utan huvudvärk men rejält matt och hungrig.

Kvällen har spenderats tillsammans med styrelse och personal på Vics förskola och sedvanlig sommarmiddag. Denna gången på restaurang Ros. Under kvällen kom jag att tänka på något som även Facebook hade koll på men som frugan helt glömt bort... vår bröllopsdag.

Fruktbröllop kallas det visst - nästa år blir det fem år... Det kallas träbröllop. Det kanske vi ska fira i alla fall?! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...