fredag 16 maj 2014

Okej - vad hände???

Lite mer exakt vad hände med den senaste veckan. Det var nyss fredag och nu är det fredag igen... Vid en närmare titt bland fotona i iPhonen hände ungefär detta...

Lördagen spenderades på förskolan på
vårens städ- och fixdag med alla underbara
härliga föräldrar. Ett nöje - faktiskt!
Förutom packning ägnades söndagen åt test av cykelvagn.
Här sitte de väl bra? ;-)

Och ska man nu åka bort i en vecka så måste man kunna
kommunicera via Skype.
Här är det Vic som övat!

Nöjd och glad kom jag sedan i säng redan halv tolv på söndagkvällen och såg fram emot sju och en halv timmes sömn. Något jag inte fått på länge. Men ack vad jag bedrog mig. Bara någon timme senare var det dags att vakna till och ta hand om en magsjuk dotter. Så så mycket sömn blev det inte den natten... Tack och lov gick det över fort och efter lite feber under måndagen och utan att någon annan insjuknat var vi alla redo för avfärd på tisdagen. Personligen gällde det en tvådagars arbetsresa...

Aastras applikationsdagar på Djurönäset utanför
Stockholm var målet.

Förutom arbete hann vi med lite lakritsprovning.


Och bubbel innan kvällens middag...

Jag ska inte skryta med att jag var pigg dagen efter... Kanske till och med så opigg att jag vid hemkomst till stan hoppade på bussen hem, kom på att jag måste kliva av i stan och gör så. Dessvärre utan min väska med bland annat nycklarna hem. Den åkte vidare till Ullstämma.
Min hjälte till granne - Micke - sprang dock upp till bussen och hämtade upp min ensamma väska medan jag själv undvek en hjärtinfarkt på kuppen med ett glas rosé i trevligt sällskap på Bishops.
Efter det har arbetsveckan flutit på med 13 timmars jobb på torsdagen men mer humana 8 timmar under fredagen - kryddat med lite aggressioner mot vissa hantverkare!

På kvällarna har jag fått samtal från sydligare delar.
Den här lilla krabaten blev superglad när vi sågs via
paddan. Goa unge och mamman fällde en tår!

Den här godingen ringde lite senare och berättade om disco
och dater med Lollo och Bernie. Och mamman fällde
ännu en tår!

Imorgon bär det av till Karlskrona.
Tidigt tidigt sätter jag mig i bilen och kör de fyra timmarna
hemåt! Där möter finaste Fia upp för ett dygn i vår gamla
hemstad.

Så med det sagt är det dags att hoppa i säng efter en mysig kväll i soffan framför en "Corneliafilm" med ett glas rött och lite choklad. Det går ingen nöd på mig här hemma men det är lite tomt - och tyst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...