torsdag 1 maj 2014

När kroppen säger till...

Det blev en mysig Valborg igår trots att vädrets makter tyckte att det skulle bli annat än grillat att äta. Våren firades in med familjen, svärmor och finaste Johanna som inte bara förgyllde kvällen med sitt sällskap. Hon tog även hand om nattningen av min lilla goding - det gillas när gästerna tar hand om den. Johanna är Vic´s absoluta favorit så det gick strålande alltsammans.

Sen fastnade jag och Johanna med varsitt glas vin i soffan och pratade och pratade som vanligt. Någonstans runt 23 gick jag in i någon typ av andra andning och kom i säng först runt 01:30.
 
I morse fick jag sovmorgon och kom upp yrvaken runt halv tio. Det tog inte lång tid innan jag kände bekanta smärtor i magen. Shoppingturen fick ställas in och medan de övriga tre åkte in till stan intog jag återigen horisontalläge och låg kvar där till klockan var över fyra. Det är några år sedan nu, men ironiskt nog var ett av våra samtalsämnen igår kväll mina besök på sjukan för divertiklar runt årsskiftet 2011/2012.
 
Och det är inte mycket att säga om. Kroppen säger till när det behövs. Synd bara att inte hjärnan sagt till redan. Eller kanske känt av signalerna. Mest troligt behöver jag stressa ner, äta bättre och dricka mer vatten! Jag kan ju dethär. Det ska inte vara några problem att hantera. Tur för mig att jag har några dagar ledigt och kan fokusera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...