söndag 4 maj 2014

Effektiv söndag



Det skulle vara en rejäl underdrift att säga att jag gillar att vara effektiv. Jag fullkomligt älskar och går helt igång på att vara effektiv. Sååå efter en kortare sovmorgon - till halv sju (!) - liksom sprutade energin ur öronen på mig. Med kaffekoppen i högsta hugg plockades diskmaskinen ur, tvätten veks ihop, ny tvätt stoppades in i maskinen och frukosten dukades fram till övriga tre som slappade i soffan. Innan klockan slagit åtta infann sig jag, lilla V och en sovandes B på affären för handling medan den andra mamman fick dammsuga i lugn och ro. Här snackar vi bra start på dagen!



Medan J och B begav sig mot stan för lite kompishäng och shopping fick jag och V dagen för oss själva. Pyssel och lunch hemma innan vi begav oss mot stan. Har jag sagt att jag verkligen trivs här i Ullstämma. Trots att vi inte bor allt för långt från stan sitter vi granne med hästhagen och väntar på bussen. Det är underbart!


Äventyret på stan för dagen var, förutom lite shopping, bio! Tingeling och piratfen stod på schemat. Poppis, men jag är förvånad att man har 25 minuter reklam innan en film som är så riktad till barn. De hinner ju tröttna innan filmen ens börjat.

Till middag var det sedan tänkt att avnjuta lite grillat. Jag säger bara såhär. Skillnaden mellan mig och min fru när det gäller att grilla är inte så stor, mer än att jag har insett att jag inte behärskar tekniken. Så kan vi väl det låta var bra med det... Och det finns ju andra sätt att tillaga maten på när J fokuserar mer på att sätta ihop de nyinköpta utemöblerna än om "spjäll" och annat som tydligen är en del av grillen är öppna.

Nu laddar vi för en ordentligt hektisk vecka.
Lång och fullspäckad arbetsdag imorgon, följt av packning och motion.
Stockholm från tidig morgon tisdag till sen kväll onsdag. Förutom arbete även styrelsemöte på torsdag och så semifinaler i Eurovision både tisdag och torsdag såklart. Arbetspass på förskolan på fredag eftermiddag och därefter den stående städ- och fixdagen på samma förskola på lördagen och så middag och Eurovision-final med gäster här hemma på kvällen. Söndagen blir banne mig vilodag innan nästa veckas måndag bjuder på packning för alla fyra familjemedlemmar, dock med olika mål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...