torsdag 29 maj 2014

Att ladda batterierna


Jag laddar batterierna.
Jag rensar i kalendern.
Funderar på vad som är viktigt.
Njuter av att vara närvarande.
Prioriterar.
Försöker känna efter vad som är jag.
Vad som är prioriterat för mig...
Hon här ovan är bland de saker som prioriteras högst.
Hon är fantastisk och hon är den som kan göra mig rosenrasande.
Och jag älskar henne av hela mitt hjärta.



Att ladda upp för en ledig dag mitt i veckan är ju viktigt. 
Så efter läggning i onsdags trampade jag bort till Johanna. 
Vi snackar en underbar solnedgång.
Kan inte se mig mätt...


- Jag kan ha gått lite överstyr, sa Johanna innan jag fick komma in till soffan... 
Fem sorters vin och världens ost och kexbuffé med inslag av nötter, 
lufttorkad skinka och choklad. 
Jo man tackar. Myskväll inledde ledigheten. 


Ledighet som idag har bestått av bland annat promenad med liten sovande B. Ordentligt tungt underlag att dra vagnen på valde jag men omgivningarna vägde upp slitet. 
Herregud så skönt att komma ut i skogen. 
Ungefär samtidigt som denna bilden togs susade syster med familj förbi på E4:an mot Gävle. Egentligen skulle hon ha hämtat upp mig för färd mot kusinträff i dagarna fyra men i tider av batteriladdning kan man ibland behöva prioritera om även när det gäller sociala begivenheter. Så blev det denna gången!


Istället har dagen bestått av att lapa sol på en bänk i lekparken medan yrvädret lekte med kompisarna och lite senare under eftermiddagen besök hos Lina på den nyoljade altanen.
Hon bor sedan vi flyttade bara tio minuter bort, ändå var det första gången jag fick se den väldokumenterade altanen live. Men troligen inte den sista. 
Nu blir det snart promenad och vin-date med slutdestination - altanen!


En perfekt dag avslutades med semesterplanering i soffan och till det glass, jordgubbar och ett glas rosé. Kan det bli bättre? Ja det kan det, för på lördag åker jag på ett kortare besök än tänkt till Gävle och möter upp kusiner och syster för en minikusinträff. 
Precis lagom för en som laddar batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...