lördag 26 april 2014

Som jag har längtat...

 
Den 29 januari, med snö och kyla utanför fönstret, en kväll på Aioli - då började vi längta.
Längta efter rosé och räkmacka på Storans uteservering.
I torsdags kväll var det dags.
För tredje året i rad och det har blivit tidigare och tidigare för varje år som gått...
Uteserveringspremiär.
Vi valde inte den varmaste kvällen men det råder ju ett och annat glas vin bot på. 

 
Att det kan finnas så mycket att uppdatera varandra på när det "bara" var en månad sedan vi sågs är ju ganska märkligt. Och att livet skulle se ut som det gör idag hade vi aldrig kunnat ana den där första gången för två år sen. Och hur livet ser ut nästa år och nästa igen vet vi inte heller, men vi siade om det lite. De tankarna passar sig nog bättre någon annanstans än på bloggen tror jag.

 
Inte ens rosé kunde skydda mot kylan efter några timmar och vi avslutade kvällen på Espresso house med kaffe och sött. Innan vi sprang inom mitt jobb för att fiska upp min väska.
 
 
Lina upplevde gamla minnen och satte sig vid skrivbordet jämte mitt. För tio år sen såg vår vardag ut sådär 8-17 måndag till fredag och lite till. En grymt kul och lärorik tid men nej - du är inte utbytt Tobbe, du har ditt skrivbord kvar ;-)
 
Tack för bästa kvällen Lina, mindre än en månad till nästa date och då hoppas vi på liiiiite varmare väder. Vill du läsa om kvällen ur Linas synvinkel föreslår jag att du hoppar vidare hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...