söndag 6 april 2014

Att föreviga en stjärnhimmel


I fredags kväll var det kallt och stjärnklart. Så där gnistrande stjärnklart att ögonen nästan inte kan ta in det. När övriga familjemedlemmar gått och lagt sig tassade jag ut alldeles ensam på baksidan och bara njöt. Av tystnaden, mörkret och stjärnorna.

I denna digitala tidsålder där allt ska publiceras i diverse flöden var min första tanke att ta en bild - lycka till säger jag! Det finns säkert sätt att föreviga den på men jag betvivlar starkt att det går att göra dess riktiga prakt och känsla rättvisa oavsett vilka medel du har att tillgå.

Stjärnhimlen hade inte platsat på Instagram eller Facebook. Den gör sig rättvisa där och då och jag är övertygad om att de som betyder mest som jag skänkte en tanke i just den stunden kunde känna det, även om det inte gjordes odödligt i ett nyhetsflöde.

Stjärnhimlens egen "newsfeed" kommunicerar på ett annat plan, utan ettor och nollor, men med en styrka som bara en stjärnklar natt kan åstadkomma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...