söndag 9 mars 2014

Om dagarna som gått...

 
Underbara älskade sol. Vilket bra humör du får mig på.
Så välbehövligt med dessa strålar efter en vecka med sena kvällar och full agenda.
Måndagskvällen spenderades med ofrivilligt arbete efter ett litet haveri hos Telia.
Tisdagkvällen bestod av styrelsemöte på förskolan och efterföljande kvällsjobb som vanligt.
Onsdagkvällen ägnades åt tidredovisning och datorn stängdes 23:30.
Betydligt trevligare var det med vinkväll hos Johanna på torsdagen, men kvart över tolv var jag tvungen att ge upp.
Är det då inte märkligt att man ändå inte går och lägger sig på fredagen när man har möjlighet.
Nej då fastnar man med allt det där man inte hinner annars. Slösurfning och bästa listorna på Spotify.
 

 
Tur då att dessa godingarna förgyller lördagmorgonen!
Lördagseftermiddagen förgylldes med veckans date med dammtrasan medan ovan nämnda barn och frugan förpassades till den lilla blondas bästa kompis på lek!
Lagom till middag kom finaste Johanna på besök. Kändes skönt med ett lika nervöst sällskap som jag själv var till kvällens mellofinal.
Och därmed blev klockan sen innan jag stupade i säng.


 
Efter den vårigaste marssöndagen i mannaminne som avslutades med den stora ungen hos mormor sitter jag nu här.
Klockan närmar sig halv tolv och imorgon börjar ännu en hektiskt men fantastisk arbetsvecka.
Om jag funderar på att gå och lägga mig?
Alldeles strax.
Ska bara visa lille B efter kvällens bad. Godingen!
Älskade, älskade unge!
 
 
Efter frugans spontaninköp av altan under förra veckan hoppas jag nu att vårvädret håller i sig.
Det är inte helt omöjligt att det kan bli altanhäng redan till nästa helg om takten och vädret håller i sig.
 
I övrigt mina vänner är det måndag imorgon. Är det inte alldeles alldeles underbart!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...