söndag 16 mars 2014

Blåsningen

Vilken helg mina vänner!

Ledigheten startade med after work på förskolan. Det är sådant som händer i ett föräldrakooperativ ser ni. På fredagseftermiddagen dröjer de som så önskar sig kvar efter att verksamheten stängt. Barnen placeras med popcorn och saft framför en film och de vuxna tar ett glas vin och pratar. Mycket trevligt som vanligt.
Efter "after worken" begav vi oss vidare hem till lilla V:s BFF G och blev bjudna på middag. Mycket trevligt men innan 21 var det fler än töserna här till höger som började bli slitna. Båda barnen och nästan en av mammorna somnade i bilen på väg hem.



På lördagsförmiddagen satte jag mig sedan i största hemlighet på en buss mot Göteborg och vidare mot Uddevalla. En högt älskad systerson skulle firas - helt utan hans egen vetskap. Klockan fyra landade jag i Uddevalla. Födelsedagsbarnet var iväglurad av dottern för att övningsköra, och på hemmaplan pågick febril aktivitet för att få allt på plats. Strax efter 18 efter en stor insats av dottern Tuna i att förhala hemfärden, dök han upp i dörröppningen. Grundlurad! Ååååh vad jag älskar överraskningar när jag inte drabbas av dem själv! Ska någon överraska mig vill jag gärna ha lite koll även om jag aldrig skulle erkänna att jag avslöjat något. Robin däremot hade ingen koll - men blev vad det verkade - glad ändå.


När alla gästerna gått hem blev det som vanligt. Vi fastnade upp och gick inte och la oss förrän tjugo över tre! Rena ungdomsfasonerna om du frågar mig.

Så nu mina vänner är det nog banne mig dags att gå och knyta sig och låta fullmånen vagga mig in i djupsömnen för imorgon väntar en ny härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...