söndag 9 februari 2014

Solen, vännerna och kontrollen...




19 dagar kvar, sedan är det vårmånad.
Solen har visat sig lite nu och då de senaste dagarna, lite som av en händelse. Sinnet lättas upp något. Solen och vännerna tror jag är bidragande orsaker. Gamla och nya vänner. De där som finns närmast hjärtat. Vad gjorde man utan dem?

Spädbarnsdimman lättar när lille B börjar somna på kvällarna som vanligt folk.

I helgen har vi hunnit med att lämna minimellogubbe till fantastiska Ylva Hällen. Därefter var J och V på genrepet medan B valde att sova sig igenom vår stund tillsammans så att min egen piffning inför kvällen kunde utföras utan några som helst problem. Tackar!



Innan jag och svärmor bänkade oss rakt bakom greenroom i Cloetta center hann jag med efterlängtad date med Anna. Oktober hände det senast. Alldeles, alldeles, alldeles för länge sedan. Två glas vin senare hade vi hunnit avhandla en femtedel av vad jag önskat. Men det blir fler tillfällen och det måste det bli snart!




Söndagsmorgonen i Ullstämma började med syskonmys. Precis så mysigt som på bilden faktiskt. Inget ljug här inte. Inga förskönande bilder. Inte just denna gången i alla fall. Efter Knatteskutt skickade jag sedan iväg fru och barn till svärmor för att få lite egentid med dammtrasan. Tre timmar senare var hela huset städat och jag kände att kontrollen åter var min. Jag gissar att jag tappar den i samma sekund som jag åker till jobbet imorgon bitti. Men nu är den min! Bara min!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...