söndag 16 februari 2014

Att vara på väg


Jag brukar sällan nöja mig. Nöja mig med att var klar. Jag är rastlös i själen. Strävar vidare mot nya mål. När livet runt mig tar överhanden och tiden styr mig och jag inte styr tiden, då mår jag sällan som bäst. Då brukar det ändå alltid komma ett uppvaknande. En mening, en händelse... Något som får mig att återta kontrollen. Som får mig att inse att ingen annan än jag själv bestämmer över mitt liv.

Att rensa skallen är grejen. Idag, efter veckohandling med en övertrött tre och ett halvtårig liten blondie, tog jag på mig promenadskorna och drog på musik i öronen. Bara tio minuters promenadväg hemifrån är jag mitt i ingenstans bland öppna fält och med vägar som inte tar slut, som svänger, förgrenar sig, men där jag aldrig känner att jag kommer till en vändplats.

Jag älskar känslan av att var på väg. Att styra över vägen till målet och vägarna som väljs när målet är uppnått. Dags att återta kontroll och fokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...