söndag 5 januari 2014

Om detta med blod och vatten...

Det sägs att blod är tjockare än vatten.
Det sägs också att det sociala arvet är minst lika viktigt som det genetiska.

Ibland undrar jag vem som egentligen bar den lilla blonda i nio månader. Jag vet med säkerhet att det inte var jag men ibland kan jag ändå börja tveka.
Som igår.
När hon kollade på Pippi strax innan läggning.
Pappa Efraim ska åka tillbaka till Kurrekurreduttön och Pippi ska mönstra på båten och åka med honom. Tommy och framför allt Annika är fördärvade av sorg över att Pippi ska åka.
V likaså.



Hon hulkar värre än jag gjorde när jag gifte mig och tårarna sprutar. I falsett påtalar hon om och om igen hur ledsen Annika är och hur hemskt det är att Pippi ska åka.
Men så bestämmer sig Pippi för att inte åka med. Hon stannar hos Tommy och Annika. Lugnet lägger sig. Tårarna sinar. För en sekund, sen kommer hon på det...

Men nu är ju pappan ledsen för att inte Pippi åker med...
Det tog en stund för mammorna att lugna det lilla livet.
Jag vet med säkerhet att den där egenskapen har hon inte från min fru och då menar jag att vara blödig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...