fredag 3 januari 2014

Den sociala lilla skitungen



Ni som känner mig vet att jag älskar att ha kalendern fulltecknad och ständig något på G och nu verkar det som det har spridit sig till andra delar av familjen också. Treåringen har nämligen en nästintill mer späckad agenda än mamman.

Dagen idag har spenderats hos förskolekompis G. Jag lämnade av snäckan vid 10 och ca två timmar senare anslöt jag för en kopp kaffe och lite snack med G´s mamma och pappa. Vic och G hade fullt upp med allt från lek och bus till att hjälpa S att plocka ur diskmaskinen som syns här ovan i full tomteluvemundering.

Strax efter 16 landade vi hemma och hann inte mer än bänka oss för lite barnprogram innan det dök upp SMS i mammans mobil (nej någon egen har hon inte ännu, inte någon som funkar i alla fall).
Kompis B ville Skypa efter Bolibompa och kvällsbestyr och prata lite om söndag då de har lekdate med plättlunch och lek i lekparken. Sagt och gjort - 19:10 ringde det på datorn!

Det är min sociala lilla skitunge det.
Nästa år ger jag henne en Filofax i julklapp så hon kan ha lite koll på sina åtaganden :-)

2 kommentarer:

  1. Ja du, det är en annan tid nu mot när vi växte upp, undrar hur denna nya generation kommer att bli ;-)

    SvaraRadera
  2. Hon kommer antagligen bli JÄTTEGLAD för en filofax. NOT. Köp henne en ipad istället. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...