måndag 23 december 2013

En dag om året


En dag om året är jag och frugan lite närmare skilsmässa än alla andra dagar.
Tidigare idag tänkte jag att "i år kommer nog ändå inte den där dagen".
Jag tänkte att hon hade tagit sitt förnuft till fånga.
Jag tänkte att kanske flytt och lillebror hade fått henne på andra tankar.
I år struntar vi nog i det tänkte jag.
Men ack vad jag bedrog mig.

För en timme sen kom lådan fram och nu står de runt om i huset på alla möjliga och omöjliga ställen.

TOMTARNA!
De har en tendens att bli fler och fler för varje år.
Numera får även Vic en tomte varje år.
Och efter att ha placerat ut vad jag anser vara närmast sjukligt många tomtar runt om i huset så hörde jag henne mumla något i stil med:
-Vi behöver nog köpa fler, detta känns ju nästan futtigt här i huset.
 
Tro mig, det är INTE futtigt, inte futtigt någonstans.
Efter nyår försvinner de dock.
Vad sägs om att börja städa bort dem den 1 januari någon gång runt 6:30 på morgonen

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...