torsdag 21 november 2013

En dag fylld av känslor



De finns dom som säger att uttrycket ovan är uttjatat. En dag som denna känns det helt rätt. Var i nuet, fånga dagen, imorgon kan det vara för sent.

När min klocka ringde vid 6 i morse, väcktes min bästa vän F på en sjukhussal i Göteborg. En timme senare skulle hon vara redo för operation. Idag var dagen D. Dagen då hon gav sin bror ett nytt liv i form av en njure. När jag strax efter fem i eftermiddags tog upp telefonen för att ringa ett samtal till avdelningen tog jag först en snabb titt på Instagram.

Mållös stannar jag upp vid en annan nära vän, Linas, bild för dagen. Lina som jag berättat om förr. Som delat sin sorg och sin väg tillbaka efter sin brors självmord i sin blogg. Som nu åter får se sorgen på så nära håll man kan se den när hon nu ännu en gång fått sända en av sina nära till änglaskaran mycket hastigt nu på morgonen.

Efter en stund tar jag mig samman och ringer samtalet till Göteborg. Operationen har gått bra, F är på väg från uppvaket och vad man vet mår hon förhållandevis bra. En tår trillar av lättnad, huvudet börjar värka när spänningen släpper och jag tror att sköterskan på andra sidan luren hör att rösten skär sig för han berättar lite mer och lovar att hälsa när han träffar min vän.

Ett liv slutar, ett annat väcks på nytt av ett tredje som gjort det största man kan göra här i livet när  hon gett av sig själv, bokstavligen.

En dag fylld av känslor, av sorg och av tacksamhet!
Carpe diem!

1 kommentar:

  1. Här har dagen oxå varit överjävlig :-( med ett dödsbud & ett cancerbesked !
    Så krama varann och lev <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...