söndag 13 oktober 2013

När det händer som mest...

När det händer som mest är det lätt att man bloggar som minst. Trots att det är denna tiden jag vill minnas och läsa om när jag ser tillbaka...
Den 14:e september summerade jag den halva av månaden som gått. Nu är vi i det närmaste framme vid den 14:e oktober... Hur ska jag summera denna hela månad som gått då?

Vi har varit på fotboll i Linghem en sista gång för säsongen.

Och en vacker morgon drog hösten igång på allvar.
Minusgrader och strålande sol.
En kopp varmt på balkongen blev det när jag välkomnade
den bästa hösten på länge.
Höstens två fredagspass på förskolan är avklarae och
det var inte alls så lugnt och harmoniskt som det ser ut på
bilden...

Det var däremot lunchen med Lina.
Det enda som inte var harmoniskt där
var att vi var tvungna att prata ikapp
alldeles för många dagar för att
hinna på en timme...
Vi "bröt" oss in på byggområdet och
kikade till hur vårt hus ser ut...
En dörr hade det tillkommit sen sist i alla fall.
Nya utmaningar på jobbet, ger nya
kollegor och samarbeten.
Med de här två till exempel.
Dom tänker sig att ju mer ritningar desto bättre.
Och när tavlan är full kommer vi ändå fram till
att idéerna inte funkar.
Men kul har vi!


September avslutades med ett kärt återseende.
Jag tog pick och pack och drog till Götet för
ett dygn med med min älskade systerson.

Kaffe behövdes efter bara fyra timmars sömn.
Så går det när man har mycket att prata ikapp.
En 20 år sisådär...

En avslutande kaffe i solen på Avenyn.
Härliga energigivande timmar blev det!

Väl hemma blev det oktober och bara mörkare och mörkare...

Och så har jag inlett en tisdagstradition som
jag redan berättat om här.
Promenix med Johan.
Tummen upp för det.

Höstens dagisfoton har anlänt.
Älskade skitunge!!!
Åh älskade Nisse... typ...
AW med kollegorna
 
Och så har vi börjat packa! Vi har valt tapeter... Och på
bilden ovan ser ni vårt förrådsröj från gårdagen.
Skönt att det är gjort. Nu är det bara att hämta och packa
in i ett släp och köra iväg. alla lösa pryttlar är numera
instängda i lådor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...