söndag 27 oktober 2013

Men det är ju två pappor...


Vic prenumererar på Bamse för de yngsta, igår kom ett rykande färskt nummer i lådan och innan läggdags satt vi och läste den nya tidningen.
Den handlade denna gång om Mini-Hopp och Suddan som åt häxkakor. Mini-Hopp och Suddan är kusiner och i början presenteras hur detta släktförhållande är möjligt. Jo då. Mini-Hopps pappa Lille-Skutt och Suddans pappa Happ är bröder och här ovan ser ni familjefotot.

Jag börjar läsa från vänster, Happ (Lille Skutts bror) och Lille Sixten...
Tittar lite på familjen till höger.
Börjar om.
Läser igen.
Happ (Lille Skutts bror) och Lille Sixten...
Hinner tänka att de måste skrivit fel.
Att det är Lille Sixten som är Lille Skutts bror. Och att Happ är mamman.
Men så inser jag. Det är ju två pappor. Ingen har skrivit fel.

Jo det är jag, Cornelia Tonéri, sedan tre år tillbaka gift med min fru, som tänker dessa tankar.
Som inte får ihop att det är två pappor. Jag vill tro att jag inte är så inskränkt i tanken som det låter. Jag vill tro att jag bara var förvånad att Bamse var så med i nutiden. På sätt och vis lite skrattretande.

Och förresten. Heja Bamse! Och heja Lille Sixten och Happ!
Om V reagerade? Inte alls - hon har ju två mammor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...