lördag 26 oktober 2013

I guldgruvan...


En positiv sak med att flytta och packa är att man rensar. I fyra flyttar har vi burit med oss hundratals CD-skivor. CD-skivor som vi numera mycket sparsamt lyssnar på. Visst händer det att en skiva åker in i spelaren men sedan Spotify så måste jag erkänna att det känns föråldrat.

Så inför denna flytt bestämde jag och frugan oss - projekt rensning av CD-skivor är ett faktum och nu står två fyllda papperskassar inanför ytterdörren på väg till bättre behövande. Vissa skivor fick stanna, vissa kunde jag helt enkelt inte skiljas från. Mina Melodifestivalskivor förstås! Fixade förresten biljetterna till Linköpingsdeltävlingen igår morse under stor stress och press. Jag och svärmor går på kvällen och J och Vic på genrepet på dan!

Men tillbaka till musikskatten som gömde sig bland dessa plastfodral. Innan vissa av dem åkte ner i påsarna som inte får stanna kvar tog jag med dem till datorn och gjorde en spellista av de bästa. En grym spellista. En spellista som i framtiden kommer att få mig att minnas den sista månaden i Ekkällan. Inte många dagar kvar till flytt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...