lördag 7 september 2013

Tystnaden

Tystnaden beror på hysteriska dagar fyllda med arbete och andra uppdrag.
Dagar när möten är inbokade över lunchen och jag är glad om ett annat möte slutar lite tidigare så att jag hinner handla en sallad att få i mig på det där lunchmötet.
Dagar med tidiga mornar på jobbet, hämtningar på dagis följt av styrelsemöten på kvällen.
Dagar med tjänsteresor som startar klockan 4 och slutar strax efter 24.
Om kvällar när jag får tämja mitt humör och uppbåda tålamod att "hinna" natta min lilla guldlock eftersom jag behöver arbeta några timmar innan sängen kallar.
Dagar som måste upphöra inom kort. Och det kommer de att göra. Det är en begränsad period i livet.

Det är dessa perioder som känns så viktiga där och då som plötsligt känns oviktiga när ens bästa vän ringer och berättar att hennes lilla dotter fått diagnosen diabetes. Som grädde på det berömda moset till alla andra tuffa saker som händer i familjen.

Dags att stanna upp och fundera och prioritera. Prioritera det viktiga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...