lördag 14 september 2013

September so far...

När dagarna bara försvinner finns det ett enkelt sätt att sammanfatta det hela på. Man tar en titt i mobilen och ser vad man har förevigat! Imorgon har halva september gått och såhär har månaden sett ut hittills.

I början av september var jag tillbaka på Riva.
Denna gången för styrelsemöte med avtackning av två goa
styrelsemedlemmar.
En tidig torsdagmorgon lämnade jag Linköping
och begav mig på tjänsteresa till Uppsala
Där dom hade coola speglar i taket vi lunchen...
Och bra budskap på speglarna på toa!!!
Arbetsveckan avslutades sen med besök hos Lotta på Ahead.
Lite mörkare toner nu när vi går mot höst.
Och på en annan blogg var det
100 dagar kvar...
Veckan i sig avslutades med att
jag och svärmor var på kärleks- och
schlagermässa i St Larskyrkan
Och när det blev måndag morgon kändes
det som att hösten hade kommit
Ljuset är liksom annorlunda även om
eftermiddagarna är ljuvligt varma
för att vara september.


I tisdags var vi och tittade på lillebror hos
doktor Selbing på Crocus...
En trött liten bror verkar han vara :-)
På eftermiddagen var det dags för lilla V att få samma
lyx som mamma C - besök hos Lotta...
Flätor fick jag också men färgen kan hon få ha för sig själv.
I onsdags begav jag mig sedan några mil västerut
tillsammans med ett gäng goa kollegor.
Höstkickoff väntade på Medevi brunn i dagarna två!
Med anor från 1600-talet blir det charmiga rum...
Charmiga omgivningar...
Och charmiga omgivningar att leka lekar i...
Här slår vissa av oss sina kloka huvuden ihop...
Efter två intesiva dagar i Medevi var jag
verkligen superpigg när klockan ringde
innan fem dagen efter...
Dags att ut och resa igen...
Denna gången till Stockholm...
Och seminarie om avtal en hel dag...
Kanske inte låter så lattjo men det var spännande.
Och så fick jag kändisspana.
I Stockholm brukar det liksom inte vara någon sport.
Men ser man Peter Forsberg - då spanar man!

Efter seminarie och kändisspan begav jag mig till Ordning & Reda på NK där jag fick en obehaglig överraskning. Min älskade kalender, 365:an som jag brukar kalla den, day by day som den heter, har utgått. Att de inte hörde mitt skrik upp till översta våningsplanet och att inte vakterna kom rusande när jag skrek är en gåta... Det är sorg just nu. Om det var det eller det faktum att det var så vansinnigt trevligt vet jag inte, jo det var nog det sistnämnda, för inte ett enda foto tog jag sedan på kvällen när jag träffade Sara som jag skrev om för en tid sedan. Tre timmar försvann fort vill jag lova och jag hoppas vi kan ses snart igen.

Efter en lång dag där jag landade hemma runt halv tolv på kvällen tog jag tacksamt emot en sovmorgon i morse. Tjugo i åtta slog den lilla guldlocken upp sina blå. Klockan nio infann vi oss på Knatteskutt och sedan har dagen mestadels spenderats på Cloetta center och Bomässan där lilla V hittade en ny favorit.

Han hette Fixit och var Bomässans
maskot med verktygsbälte.
Vic var hack i häl!
Frugan har redan tagit sitt förnuft till fånga och lagt sig. Jag ska strax göra detsamma. Imorgon blir det massage, veckohandling och fotbollsmatch i Linghem. Det gäller att hålla igång!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...