fredag 27 september 2013

Det var en kamp - nu är det en tid!

För drygt ett år sen lärde jag min vän och kollega finesserna med Instagram. Han var ny på detta sociala medie. Han var också "nybörjare" i träningsbranschen. Han blev @grevenskamp på Instagram och i mitt liv. Han tränade (och instagrammade)... Varje dag... Flitigt och utan svackor. Vi peppade och han höll i.

Idag när vi pratade som så många gånger förr, när det ena ämnet avlöste det andra, då kom Instagram upp. Han har inte varit så aktiv på slutet.

Ikväll hade jag en "ny" gillare. @grevenstid
Förutom det vansinnigt fyndiga namnet så känns det rätt. Det är inte en kamp längre. Det är en tid. Drygt ett år senare körde han idag ben på gymmet. I tisdags tog vi en lunchpromenad. Men måndag, onsdag, fredag är det gymmet som gäller - vill jag boka in lunchprommis får det bli övriga dagar.

Det som var grevenskamp har blivit grevenstid. Jag tror att han har uppnåt lite av det som var målet. Att det sunda levernet i form av träning ska bli en del av vardagen. Grattis min vän! Du gjorde det! På tisdag tar vi en prommis till - en vacker dag har jag också lyckats lika bra som du!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...