måndag 12 augusti 2013

Veckans, månadens eller kanske årets Mama...


Medan regnet vräkte ner utanför fönstret igår morse.
Medan alla tjejernas magar ännu var mätta och belåtna efter frukosten.
Medan jag fortfarande hade kvar orken till att städa hela lägenheten och
innan tröttheten efter att ha vaknat strax efter 6 hade satt in på lilla fisen.

Då.
Då lade jag upp ovanstående uppdatering på Instagram och Facebook.
Till hälften på allvar och till hälften bara för att alltid retar det någon.

Trodde någon att jag aspirerade på att bli Mamas nya stora bloggnamn?
Då hade ni fel.

Tio minuter senare hade V tröttnat på att måla och sprang runt i lägenheten med alldeles för mycket målarfärg på händer, kläder och ben för att vare sig jag eller våra tapeter skulle må bra.
Det enda jag såg av fri-idrotten såg jag kl 19:50, det var 100-metersfinalen för herrar och då hade V sovit sedan strax efter sju.
Städningen gick som en dans de stunder jag inte var bitter för att V redan stökat ner där jag just städat.
Men alltid retade jag någon.

2 kommentarer:

  1. Jadu, vad gör man? När min dotter var två år tog hon i ett obevakat ögonblick röd kladdfärg och målade vår pastellfärgade soffa "vackert röd"... :0
    Det var bara att ta av klädseln och tvätta den och ja, tyvärr krympte den. Men det är en annan historia.

    Ha det gott! Och njut av småbarnsåren för de kommer aldrig tillbaka. :)

    SvaraRadera
  2. Har du hälsozamma tips?

    Har du något hälsozamt tips som fungerar just för dig och som du vill dela med dig av?

    Jag vill samla in många, minst 100 stycken hälsozamma tips. Det kan innebär vad som helst bara att du känner att du känner att de fungerar mest för dig. Skriv in dem här nere i kommentarsfältet och skriver du som gäst glöm inte din mailadress.

    Jag vill senare bjuda in dig och ditt tips till ett blogginlägg där jag även länkar till dig som STORT TACK.

    //Lisbet
    http://halsozam.com/eget-tips/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...