söndag 18 augusti 2013

Lågenergidag och en svullen vänsterfot

Med regnkläder på - påväg
för att inhandla lördagsgodis!
Jag ser definitivt gladare ut än vad
jag kände mig.
Lågenergidag. Det har ni kanske inte hört talas om. Lågenergilampor känner ni till, men lågenergidag? Jo det är en dag när man är så trött både fysiskt och mentalt att man helst inte önskar att någon ens tilltalar en för man orkar inte svara.En sådan dag hade jag igår. Helt utpumpad efter två intensiva dagar i slutet av veckan.

Jag och liten V tog det ganska lugnt när den andra mamman var på stan och fikade på förmiddagen. Vi var och handlade lördagsgodiset och mös med det framför TV:n och sen åt vi en enkel lunch innan lite middagsvila.

När hon som varit och fikat sedan kom hem unnade jag mig att krypa ner under en filt och kolla på fri-idrott stora delar av eftermiddagen. Det behövs ibland men jag tar mig mycket sällan den friheten.

När det sedan närmade sig läggning av den lilla blonda hade jag kommit fram till vad jag behövde. Jag behövde en powerwalk. Jag behövde mina fem kilometer. Sagt och gjort, det brukar inte hända en lördagkväll, men jag snörade på mig träningsdojorna och drog ut.

Kände en svag känsla av inspiration och jäklaranamma. En svag känsla av att det nog kunde ta någon form av fart nu mitt tränande. En och en halv kilometer in på rundan ska jag vända mig om och titta om det kommer någon bil innan jag korsar en mycket glest trafikerad väg. Jag kliver på ett stycke asfaltsbit och trampar så snett att jag nästan trillar. Det gjorde rejält ont. Fick stå still i några minuter med svimningskänsla och illamående. Men så började det sakta avta och jag stolpade vidare lite försiktigt. Tänkte nog ta en lite mindre runda men så kom jag igång och körde på. Det slutade med att det blev hela rundan och jag sprang delar av den.


Det slutade också med att jag idag har en rejält svullen vänsterfot som jag inte riktigt kommer överens med. Min första riktiga träningsrelaterade skada kan jag dock inte annat än vara ganska nöjd med. Det betyder i alla fall att jag har tränat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...