lördag 3 augusti 2013

Inte det jag är mest nöjd med kanske...

Årets varmaste dag har det varit idag.
Den har vi spenderat städandes.
Gånger två.
Inte helt förvånande kan man tycka om man känner mig.
Men detta var städning på ett annat plan än mitt vanliga.
Inte bara hemmastädningen.
Den hade jag faktiskt planerat om.
Detta var städning jag inte kunde planera om.

Det var först städning av svärmors nya lägenhet. Det var tänkt som en liten finputsning. Ni vet hur det är när man flyttar in i en ny bostad. Man vill fräscha till lite om den som bott där tidigare inte riktigt städat som man själv vill. Svärmor ska flytta in i en lägenhet med privat hyresvärd och låt mig säga att städningen hade liiiiiite mer att önska. Jag har nog aldrig varit med om något värre faktiskt. Det kan inte ens ha försökts städas där och då vill jag ändå påpeka att vi igår träffade hyresvärden och påpekade bristerna och han lovade att någon skulle städa. Vilket någon också har gjort.
Jag fick stifta närmare bekantskap med denne någon idag och något mer oföskämt har jag aldrig träffat förr. Av respekt för att det inte är mitt boende och lite annat så tänker jag inte säga mer än så om vare sig hyresvärden eller adressen eller något annat men ni skulle inte vilja ha träffat mig runt tiotiden i förmiddags.

Lite svårt att återge med bilder men fy så vidrigt det var.

Efter några timmar av städning, eller ja sanering, och även hämtning av en säng så bar det av till förskolan där det skulle göras fint inför starten på måndag. Byggdamm skulle trollas bort inomhus och grenar och grus utomhus. Och så skulle sanden i sandlådan vändas. Förutom dammet så blev sanden mitt jobb. Det var det träningspasset om man säger så...


Nu är vi hemma och fullständigt slut efter dagens aktiviteter. Nej, det var väl inte årets varmaste dag jag hade hoppats på just idag! Och lilla frugan tog ut sig så fullständigt att det blir sängläge för henne nu. På allvar. Vi vill inte att lillebror ska försöka ta sig ut redan nu nämligen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...