söndag 11 augusti 2013

Fint folk kommer ju som bekant sent...

 
Lilla V "premiärsovöver" hos mormor natten mellan fredagen och lördagen. Det gav mammorna möjlighet till en så kallad AW efter jobbet. I praktiken blev det ett par glas vin för mig, en alkoholfri öl för den gravida frugan och lite mat på O´learys. Och innan klockan slagit sju befann vi oss hemma i soffan igen. Annika Bengtzon och sista filmen En plats i solen fick vår uppmärksamhet. Eller i alla fall min. Det kan hända att J slöt de blå stundtals mot slutet. 

 
Lördagen innebar med anledning av ovan nämnda sovaöverpremiär, sovmorgon för mammorna. Vi vaknade inte förrän runt åtta minsann. Efter en kort genomgång av svärmors nya dator med just svärmor var det dags för dagens stora uppdrag. Hämta tjejerna på bilden ovan, Mis till vänster, som har varit min frisör i typ hundra år och Therese till höger som tidigare jobbat ihop med Mis, på centralen och köra dem till bröllop mellan Lotta nedan, min nuvarande frisör och hennes Carl.


12:17, 19 minuter försenat  rullar tåget in på Linköpings station. Ut hoppar dessa tokiga Karlshamsbruttor och meddelar efter en stund att jodå, vigseln är kl 13:30! Gaaaah! Vigseln hölls på Bjärka Säby slott och för er som inte är bekanta med Linköping med omnejd kan jag berätta att bara resan dit om den går smärtfritt helt utan röda stoppljus och andra bilar i vägen tar ca 20 minuter! Därefter skulle pinglorna bröllopsfixa sig lite lätt. "Aka" byta om, sminka sig och fixa håret. Då är det tur att det är två frisörer det handlar om. Efter viss förvirring kring vilken del av Bjärka Säby slott de skulle bo i och vigseln skulle vara i, landade de på rummet någon gång runt 13:05-13:10.
Bruttorna var imponerande snabba och jag lämnade dem som ni ser dem på bilden nedan. Med skorna i händerna, rusande upp mot platsen för vigseln. De kom instormande strax efter brudföljet och ja, fint folk kommer ju faktiskt sent, så är det!!!

 
Efter denna omtumlande och händelserika morgon och förmiddag var planen att spendera eftermiddagen och kvällen i Ljungsbro på Upplevelsekvällen och spana in Helena och Johan i Drill & Drull. Vi tog oss ut till Ljungsbro, Vic, jag, mormor och gammelmoster Pia. En timme hann vi vara där innan åska och ösregn bröt ut och vi fick till min besvikelse ge upp och åka hem.


Idag har vi bara tagit det lugnt tänkte jag skriva innan jag kom på att vi har städat hela förmiddagen och varit och veckohandlat på eftermiddagen... Det är så en lugn dag ser ut i vår familj.

 
Mina tjejer tar en fika innan storhandlingen!

 
Avslutningsvis ber jag er stoppa pressarna.
Idag har vi gjort något busigt.
Vi har ätit fredagsmat på en söndag.
Tacos - gudomligt va gott!
Nu är jag så laddad jag kan bli för en arbetsvecka.
Och på en annan blogg är det 127 dagar kvar till Mini tittar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...