söndag 25 augusti 2013

Det har passerat en treårsdag



Det har passerat en treårsdag. Vår lilla V har firat den tredje födelsedagen. Vi mammor firade den fjärde eftersom den första var den allra mest fantastiska dagen i våra liv hittills. En minut över halv sex på morgonen slog hon upp de blå och bestämde sig för att det var dags att gå upp. Jag hade all möda i världen att få henne att ligga kvar och vänta på att J skulle komma och sjunga och servera födelsedagsfrukost på sängen. Här ovan är hon ganska nyss uppstigen med favoritpresenterna hittills. En dockvagn, en liten dator från F&P och solisar. Det var innan mormor kom med sparkcykeln på eftermiddagen om man säger så... Eftermiddagen spenderad sedan genom att mormor hämtade på förskolan och sen kom gammelmostrar och sysslingar och firade.

 
Tårtan blev en bildtårta i år. Tjusig som tusan tyckte jag medan lilla V mest blev förvirrad och ville att vi skulle ta av locket.
- Vi äter det som är under, sa hon till mormor. Inte lätt att förstå att man kan äta upp Skrållan ;-)

 
När lugnet lagt sig och vår lilla docka somnat och jag hann med lite social medie-tid gick jag in i Timehop-appen. En app som samlar dina inlägg du gjort det aktuella datumet flera år tillbaka i tiden. Mina inlägg från den 20 augusti 2009 året innan lilla V kom och från året då hon just anlänt är ganska talande. Det fanns en tid när man prioriterade en bok och ett glas rosé. Jag säger inte att jag inte har tid att läsa en bok. Jag säger att jag prioriterar att inte läsa alls.


Eller så prioriterar jag att träffa vänner. Som i torsdags när det var dags att ta en date med denna brutta. Johanna som jag lärde känna för ganska exakt 10 år sedan i år. Det var just när jag flyttat till Linkan och vi började jobba på samma jobb. Av olika anledningar har tiden gjort att vi inte setts så mycket men när vi väl sågs var det som om vi aldrig varit ifrån varandra. Fina Johanna, vad jag är glad att du finns!

 
 
Efter en hektisk arbetsvecka körde vi på med ett kalas till för lilla V i lördags förmiddag. Och direkt efter det begav vi oss ner till Trädgårdsföreningen för Familjens dag och lite stadsfest. Där anslöt både mormor och bästa Macce och så blev det Mojje, besök på grekisk restaurang och en tur och en titt på Robin i kungstädgården.
Nu laddar vi för en ny - helt fullspäckad - arbetsvecka!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...