torsdag 4 juli 2013

Vilken dag det blev...


Redo för tre timmars vardagslyx

Vilken dag det blev dagen före igår - i förrgår. Tack för alla kommentarer och grattis på FB, IG här på bloggen och i verkliga livet. Vi är såklart alldeles fantastiskt lyckliga över vårt lilla liv - vår lilla Mini. Och V är stolt över att bli storasyster. Hon har fattat från första stund, redan innan vi egenligen sagt något.
Förutom att berätta glada nyheter i tisdags så var jag även hos Lotta på Ahead och fixade till håret lite. Klippning och lite uppljusning stod på schemat och som vanligt har jag en frisyr värdig ett bröllop när jag kommer därifrån.


Dagens förvandling
Förvandlingen från mars till juli.
Mot ljusare tidern



J jobbade över och jag och V hade en supermysig kväll tillsammans. Oftast blir kvällarna ganska hysteriska nu för tiden. Hämtning på förskolan kl fyra. Hem och leka lite på gården innan jag måste skynda mig in och laga middag. Men i tisdags hade vi det harmoniskt på alla sätt och innan klockan slagit halv åtta sov det lilla grynet gott i sin säng.



Alldeles i lagom tid så jag kunde slå mig ner med datorn i soffan och få Måns helt för mig själv i lugn och ro.


Utöver allt detta så kryddades dagen lite extra av att jag fick besked om nya ansvarsområden och härliga utmaningar på jobbet till hösten. Precis vad jag behöver, lite nya projekt att bita tag i.
Efter lunch idag går jag på semester. Fyra veckor blir det och innan jag är tillbaka på riktigt har vi hunnit med Öland, glass i både Vadstena och Söderköping och att flytta hem svärmor till Linkan. Och så en hel massa annat som just nu är oplanerat. Men vi börjar med att åka tillbaka till paradiset på västkusten i eftermiddag. Därifrån styr vi sedan kosan söderut och om en vecka har vi landat hemma igen. Full fart och rivstart på semestern alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...